Karantén átvilágítás (2.) Mesterségem "szimbóleuma"


Vicces „felhívást” olvastam Székely Csaba Facebook-oldalán. Így szólt: A film, a televízió és a művészeti világ összes szakemberének! Csatlakozz a kihíváshoz, tölts fel egy fotót magadról munka közben. Csak egy kép, semmi leírás. A cél a közösségi média elárasztása. Másold le a szöveget és a posztot”

Itt „engedelmeskedem” a kihívásnak (bár nem tudom, kizárásos alapon talán kicsit a legutóbbi kategóriába sorolnám magam), közben meg azon is szórakozom, hogy voltak, akik nem értették a poszt legviccesebb mondatát: miszerint a közösségi média karanténosan „elárasztva” vagyon ilyen s efféle szövegekkel, ez meg épp az árasztgatás paródiája…

Mindenesetre elgondolkodtam, hogy milyen illusztráció is mutathatná be a legszemléletesebben, hogy mivel foglalkozom naponta… Valami ilyesmi lenne, azt hiszem: egy női Sziszüphosz…


Nem nagyon szoktam pletykálni, mint a mitológiai férfi hős haverom (ezt egyébként el tudom képzelni, mert ismerek bármilyen nőnél pletykásabb férfiakat), akinek emiatt kell büntetésképpen egy jókora követ felfele görgetnie a hegyoldalon. Azonban a teljesen felesleges és értelmetlen dolgokkal való hosszas foglalatoskodásban konkurálok vele… 

De ez a történetnek csupán egyik oldala: Sziszüphosz egyszersmind az örök újrakezdő, aki fáradhatatlanul fut neki újból és újból a hegyoldalnak. Nem hagyja magát legyűrni a körülmények által.

Nos, ezért tudok azonosulni a történetével. Mert – amint azt Camus is megjegyzi – vannak pillanatok, amikor Sziszüphosz erősebb, mint a sziklája, "hallgatag öröme éppen ebben van. Sorsa az övé. Sziklája az ő dolga."

Éppen egy ilyen átmeneti pillanatot ízlelgetek, megvan a maga tagadhatatlan varázsa… 

(És ahogy ezt most leírtam, kicsit kisütött a nap az én utcámon.)

Comments